Викиди вуглекислого газу й інших газів, що спричиняють парниковий ефект і впливають на клімат і глобальне потепління. Зменшити ці викиди – одне із найважливіших завдань людства за всю його історію. Тому в 2024 році компанія «Хенкель» розробила дорожню карту досягнення «чистого нуля», значно розширивши свої цілі щодо скорочення викидів уздовж усього ланцюга створення цінності. Для досягнення «чистого нуля» компанія поставила перед собою такі цілі: 

  • Скоротити абсолютні викиди парникових газів (ПГ) у сферах 1 і 2 на 42% до 2030 року (базовий рік – 2021). 
  • Скоротити абсолютні викиди парникових газів у сфері 3 на 30% до 2030 року (базовий рік – 2021). 
  • Скоротити абсолютні викиди парникових газів у сферах 1, 2 і 3 на 90% до 2045 року (базовий рік – 2021).

 

Відповідальне ставлення до захисту клімату

Декілька градусів можуть здатися незначними, але вони мають велике значення для майбутнього нашої планети. Щоб обмежити глобальне потепління до 1,5 градуса за Цельсієм до 2050 року та виконати зобов'язання, взяті в межах Паризької угоди ООН про зміну клімату, нам потрібно швидко скоротити викиди вуглекислого газу – до 2050 року глобальні викиди мають бути зведені до «чистого нуля».  Досягнення цієї амбітної мети можливе лише за умови, що уряди та компанії сприйматимуть цей виклик як можливість для розвитку інновацій і реалізації далекоглядних ідей.

Зміна клімату – одна з головних глобальних проблем сучасності. Ми прагнемо досягти цільового показника в 1,5 градуса, визначеного Паризькою кліматичною угодою, і розглядаємо зміну клімату та її наслідки як частину нашого сталого розвитку й управління ризиками, а також у всьому ланцюзі створення цінності. Для нас це важливо з двох причин: з одного боку, це стосується потенційного впливу нашої господарської діяльності на глобальний баланс парникових газів; з іншого – потенційного впливу зміни клімату на нашу господарську діяльність. У контексті стратегії сталого розвитку ми оцінюємо наші прямі та непрямі викиди парникових газів (ПГ) та їхній потенційний вплив на клімат.

YouTube Thumbnail Henkel Climate Transition Plan (Thumbnail)

Наша дорожня карта досягнення «чистого нуля»

У 2011 році ми встановили цілі Фактора 3, які зосереджені на підвищенні ефективності до 2030 року. У 2019 році ми додали кліматичні цілі наступного рівня щодо викидів для Сфер 1, 2 та 3 відповідно до критеріїв Ініціативи науково обґрунтованих цілей (SBTi). Крім того, ми взяли на себе зобов'язання досягти «чистого нуля» й офіційно приєдналися до кампанії Business Ambition for 1,5 °C Campaign. У 2024 році компанія «Хенкель» визначила дорожню карту досягнення «чистого нуля», розширивши свої попередні цілі зі скорочення викидів. «Чистий нуль» – це точка, в якій всі викиди парникових газів, спричинені людською діяльністю, врівноважуються шляхом видалення такого самого обсягу викидів з атмосфери нашої планети за певний проміжок часу. Іншими словами, «чистий нуль» – це стан рівноваги.

Наші короткострокові цілі, а також наша мета щодо скорочення викидів парникових газів (ПГ) уздовж усього ланцюга створення цінності затверджені SBTi та відповідають їхньому Корпоративному стандарту Net-Zero. Ми зобов'язуємося скоротити абсолютні викиди парникових газів (ПГ) за Сферами 1 і 2 на 42%1, а також абсолютні викиди ПГ за Сферою 3 на 30% до 2030 року порівняно з базовим 2021 роком. І ми зобов'язуємося скоротити абсолютні викиди парникових газів за Сферами 1, 2 і 3 на 90% до 2045 року порівняно з базовим 2021 роком1. Крім того, відповідно до Корпоративного стандарту Net-Zero SBTi ми застосовуватимемо методи нейтралізації залишкових викидів шляхом постійного видалення та зберігання вуглецю. 

Ключовим елементом нашого підходу до пом'якшення наслідків зміни клімату є наш План кліматичного переходу. У ньому окреслено наші корпоративні короткострокові цілі та цілі щодо досягнення «чистого нуля», заходи зі скорочення викидів, спрямовані на досягнення цих цілей, а також механізми управління та реалізації для здійснення нашої трансформації на шляху до досягнення «чистого нуля».

1 Цільова межа включає біогенні викиди, пов'язані із землею, та поглинання з біоенергетичної сировини. 

Henkel_Climate Transition Plan.pdfPreviewImage

План кліматичного переходу «Хенкель»

Наш План кліматичного переходу містить детальний огляд наших зобов'язань, нашої дорожньої карти, а також нашого управління та реалізації концепції досягнення нульового балансу викидів.

Основні заходи зі скорочення викидів

Успішне досягнення нульового балансу викидів потребуватиме комплексної трансформації нашої бізнес-моделі, а також нашої взаємодії з діловими партнерами, клієнтами та суспільством загалом. Саме тому компанія «Хенкель» визначила ключові напрямки діяльності в нашому ланцюзі створення цінності, а також за його межами, де ми будемо співпрацювати з партнерами, щоб досягти наших цілей зі скорочення викидів і підтримати перехід до майбутнього з нульовим балансом викидів. 

Аби реалізувати нашу амбітну мету, ми прагнемо досягти зменшення викидів у абсолютному вираженні щонайменше на 90 відсотків за рахунок заходів зі скорочення щонайменше 95 відсотків усіх викидів за Сферами 1 і 2 та 90 відсотків усіх викидів за Сферою 3. Ми будемо дотримуватися керівних принципів SBTi та використовувати постійне поглинання та зберігання вуглецю для нейтралізації будь-яких залишкових викидів на рівні не більш як 10 відсотків від загального обсягу наших викидів.

Наша безпосередня діяльність

Скорочення викидів, які безпосередньо є результатом нашої діяльності, – це ключовий напрямок наших дій зі зменшення впливу на зміну клімату, оскільки ми маємо безпосередній вплив на заходи зі скорочення цих викидів. Відповідні заходи пов'язані з енергетикою й охоплюють енергоефективність, використання відновлюваних джерел енергії, а також пошук джерел відновлюваної енергії та палива. Ми інвестуємо в технології та процеси, які зменшують споживання енергії на виробництві, складах, в офісах, автопарках і науково-дослідних центрах. Скрізь, де це можливо, ми встановлюємо сонячні панелі та котли на біомасі на наших об'єктах, щоб генерувати відновлювану енергію безпосередньо з джерела.

«Висхідні» та «спадні» викиди в ланцюзі створення цінності

«Висхідні» (upstream) і «спадні» (downstream) викиди у нашому ланцюзі створення цінності становлять найбільшу частку від загального обсягу викидів. «Висхідні» викиди від сировини та пакувальних матеріалів, які ми закуповуємо, мають особливо важливе значення для реалізації нашої трансформації до «чистого нуля». Вирішальну роль у цьому відіграє співпраця з нашими постачальниками. Аби вивести оцінювання викидів CO2 у нашому «висхідному» ланцюзі створення цінності на новий рівень, ми започаткували комплексну програму взаємодії з нашими постачальниками по всьому світу, котра має назву Climate Connect. Ця програма спрямована на просування декарбонізації вздовж ланцюга створення цінності шляхом збирання даних про викиди, спільно визначених заходів щодо їхнього скорочення та постійного підвищення кваліфікації постачальників.

Діяльність, пов'язана з логістикою, дистрибуцією й утилізацією нашої продукції після закінчення терміну експлуатації, є ще одним ключовим джерелом викидів, на яке ми прагнемо вплинути. Ми поділяємо нашу діяльність на такі ключові категорії: екодизайн, матеріали з низьким рівнем викидів та вуглецево-ефективна логістика.

Допомагаємо нашим клієнтам і споживачам зменшити викиди CO2

Нашу продукцію щодня використовують у мільйонах домогосподарств і промислових процесах. Викиди, що утворюються на етапі використання нашої продукції, становлять значну частину наших викидів за Сферою 3. Ми не можемо впливати на них безпосередньо, тому вони виключені з нашої мети щодо досягнення «чистого нуля». Однак ми хочемо заохочувати споживачів до більш відповідальної поведінки та дотримуватися нашої відповідальності. Ми застосовуємо для цього подвійний підхід: по-перше, продуктові інновації для оптимізації властивостей нашої продукції; по-друге, залучення клієнтів і споживачів до енергоефективного та сталого використання й утилізації нашої продукції. Ми прагнемо, щоб наші продукти та технології сприяли зменшенню викидів або залежно від застосування допомагали уникнути викидів під час використання нашими клієнтами та споживачами. Ми розробляємо програми залучення, щоб навчити наших споживачів енергоефективному використанню нашої продукції та сприяти зміні їхньої поведінки.

За межами нашого ланцюга створення цінності

Наша трансформація до «чистого нуля» виходить за межі простого скорочення викидів. Вона також передбачає взяття на себе відповідальності за викиди, котрі важко зменшити, і водночас прагнення зробити свій внесок у досягнення суспільного «чистого нуля» шляхом сприяння чесному та справедливому переходу. Відповідно до Корпоративного стандарту Net-Zero SBTi ми визначаємо цей підхід як «Пом'якшення наслідків за межами ланцюга створення цінності» (Beyond Value Chain Mitigation, BVCM) і будемо дотримуватися відповідних настанов SBTi. BVCM охоплює «дії або інвестиції зі зменшення впливу на довкілля, які виходять за межі ланцюга створення цінності компанії, включаючи діяльність, спрямовану на уникнення або скорочення викидів парникових газів, а також на видалення та зберігання парникових газів з атмосфери».