Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
Discover the brands and technologies from our business units Adhesive Technologies and Consumer Brands.
Learn moreЗаймаючи лідерські позиції у сфері сталого розвитку, ми прагнемо першими впроваджувати нові рішення і при цьому, як і раніше, здійснювати свою діяльність з належною відповідальністю та примножувати економічний успіх компанії.
МенюForscherwelt, або Світ дослідників – це міжнародна освітницька ініціатива компанії «Хенкель», яка заохочує дітей вивчати світ науки. Ви можете знайти інформацію про ініціативу, навчальні матеріали та експерименти на веб-сайті.
Нові моделі бізнесу та співробітництва, створення унікальних вражень для клієнтів, розумне використання даних і технологій: ми формуємо ринки майбутнього за допомогою цифровізації.
МенюНаша служба зв’язків зі ЗМІ пропонує журналістам найсвіжіші Пресрелізи та довідкову інформацію з різноманітних питань, а також зображення та відеоматеріали для завантаження.
МенюМи реалізовуємо широкий пакет допомоги під час війни – це вияв нашої щирої солідарності з українцями і прагнення допомогти у протистоянні гуманітарній катастрофі внаслідок війни.
Колективні дії – рушій прогресу на шляху до кругової економіки
360 млн
тонн пластику виробляється в усьому світі
джерело: Global Plastics Flow
Study 2018
Немає сумнівів у тому, що слід підвищити обізнаність про необхідність запобігати потраплянню пластикових відходів у довкілля – і направляти їх у продумані системи переробки для перетворення на цінний ресурс. Незважаючи на те, що упаковка, безумовно, створює певні проблеми, вона також відіграє ключову роль у сучасному способі життя. Без неї більшість товарів втратили б придатність чи отримали пошкодження ще під час доставки до крамниць. Заборона пластику – не найкраще рішення, оскільки інші типи упаковки, зокрема скло або метал, можуть залишати більший вуглецевий слід.
Підтримуючи ініціативу «Нова економіка пластику», яка об’єднує бізнес, уряди й інших заінтересованих осіб, щоб переосмислити та змінити майбутнє використання пластику, ми намагаємося зменшити обсяги його використання, нарощувати повторне використання у разі можливості та забезпечити правильну переробку, аби він залишався в межах ланцюжка створення вартості. Ця концепція відома як кругова економіка або економіка замкненого циклу. Компанії, що виробляють споживчі товари, несуть відповідальність за просування упаковки, яка відповідає принципам сталого розвитку, та підтримку переходу до кругової економіки. Однак прогрес можливий лише за умови об’єднання зусиль усіх заінтересованих сторін вздовж усього ланцюжка створення вартості.
Як глобальна компанія споживчих товарів і промислова компанія «Хенкель» прагне зробити свій внесок у ліквідацію пластикових відходів. Розробка сталих рішень для вирішення цієї проблеми стане можливою лише за умови залучення та співпраці по всьому ланцюжку створення вартості – від постачальників, торгових партнерів, споживачів та організацій до урядів країн.
Будь ласка, натисніть на значок плюс на зображенні, щоб дізнатися більше про етапи кругової економіки.
100%
упаковки компанії «Хенкель» стануть придатними для переробки або повторного використання до 2025 року
«Хенкель» розробляє та використовує упаковку, яка відповідає принципам сталого розвитку. Амбітні цілі компанії є складовою цілісної стратегії, побудованої навколо просування кругової економіки. Щоб просувати інновації у розробці упаковки та шукати ефективні рішення, які можна реалізувати у великих масштабах, «Хенкель» бере участь у різних партнерських і міжгалузевих ініціативах. Наприклад, компанія є учасником ініціативи «Нова економіка пластику» (New Plastics Economy, NPEC), засновником Об’єднання для припинення утворення пластикових відходів (Alliance to End Plastic Waste, AEPW) і партнером соціального підприємства Plastic Bank. «Хенкель» також бажає просувати відкриту співпрацю. Щоб швидко та надійно визначити можливість переробки нової упаковки, «Хенкель» розробила програмний інструмент оцінки під назвою EasyD4R. Аби більше компаній та організацій могли розробляти сталі рішення для упаковки, зараз цей інструмент доступний для завантаження на вебсайті за адресою www.henkel.com/easyd4r.
Кругова економіка може досягти успіху лише за умови співпраці всіх учасників ланцюжка створення вартості – особливо це стосується чітких визначень і послідовних оцінок. Поділившись нашим інструментом оцінки, ми бажаємо зробити свій внесок у переробку упаковки.
Колін Ценгер (Colin Zenger) фахівець із розробки в бізнес-підрозділі «Засоби для прання та догляду за оселею»
Компанія «Хенкель» інвестує у спеціалізований Фонд кругової економіки. Вносячи 5 млн фунтів стерлінгів у Circularity European Growth Fund I LP, ми хотіли зробити ще один крок у напрямку розширення венчурної діяльності компанії, одночасно сприяючи впровадженню кругової економіки.
2 млрд
споживачів на рік отримують цільову інформацію про переробку відходів
Роздрібна торгівля створює для нас чудову платформу задля інформування споживачів про товари й упаковку, що відповідають принципам сталого розвитку. «Хенкель» співпрацює зі своїми роздрібними партнерами заради пропаганди екологічно відповідальної поведінки. Ми прагнемо утримувати контакт з більш ніж двома мільярдами споживачів на рік, надаючи їм цільову інформацію про переробку відходів до 2025 року. «Хенкель» є членом Rezyklat-Forum («Форум переробки відходів»), ініційованого німецькою мережею роздрібної торгівлі dm-drogerie markt.
Щоб пропагувати екологічно відповідальну поведінку покупців і навчити їх правильній переробці, «Хенкель» розробила нові логотипи для упаковки продуктів. Логотипи містять інформацію про кількість переробленої сировини в конкретній упаковці або про придатність упаковки для переробки та/або гарантують належну переробку продукту.
Ми також повідомляємо про частку так званого Social Plastic® в упаковці нашої продукції. «Хенкель» уже випустила асортимент косметики та мийних засобів, в упаковці яких міститься до 50 відсотків Social Plastic®.
250 млн
тонн відходів споживчого пластику на рік
джерело: Global Plastics Flow Study 2018
Споживачі грають важливу роль, оскільки їм потрібно правильно сортувати упаковки продуктів у себе вдома. Ключовим чинником, який спонукає їх дотримуватись моделі відповідальної поведінки, є інформація. Тому ми повідомляємо на етикетках про можливість переробки нашої продукції. Прості логотипи, що легко зрозуміти, пояснюють споживачу, які кроки слід зробити, аби переконатися, що продукт буде перероблений належним чином.
Пластикова обгортка пляшки для ополіскувача Vernel легко відділяється від корпусу пляшки. Це єдиний спосіб забезпечити переробку обох частин упаковки. Щоб полегшити цей процес для споживачів, «Хенкель» розробила логотип продукту зі своєрідною «застібкою-блискавкою».
Іншим варіантом замикання циклу є багаторазове використання упаковки та вивчення можливості її повторного наповнення на відповідних ринках. Багаторазова упаковка дозволяє споживачам щоразу використовувати оригінальну пляшку.
На додаток до нових форм продукції та використання переробленого пластику в упаковці нашої продукції ми тестуємо використання «заправних станцій». Концепція проста: клієнти один раз купують посуд і потім щоразу наповнюють його мийним засобом або рідиною для миття посуду.
З 2016 року «Хенкель» співпрацює з компанією TerraCycle. Бізнес-підрозділ «Клейові технології» започаткував партнерські відносини з TerraCycle у США, пропонуючи споживачам можливість переробляти упаковки від використаних ними клеїв замість того, щоб відправляти їх на звалище або сміттєспалювальний завод. Команди фахівців «Хенкель» і TerraCycle разом працюють над розробкою процесу деактивації клеїв, щоб полегшити видалення їхніх залишків з пластикової упаковки. Потім матеріал плавлять і перетворюють на пелети, які можна використовувати у виробництві нової продукції – від сміттєвих баків до лавочок у парку та вуличних меблів.
Відтепер канадські споживачі можуть безоплатно надсилати на переробку порожні пластикові пакети від мийних засобів Sunlight® і Purex®.
63 млн
тонн пластикових відходів утилізуються незаконно
джерело: Global Plastics Flow Study, 2018
В ідеалі у споживачів має бути можливість відповідально утилізувати упаковку одразу після використання продукту, однак у цьому питанні є географічні відмінності. На ринках, що розвиваються, часто відсутня інфраструктура для переробки відходів.
Ось чому «Хенкель» стала першою динамічною компанією споживчих товарів, яка у 2017 році об’єднала сили із Plastic Bank. Спільна мета: зменшити кількість пластикових відходів у Світовому океані, водночас покращуючи життя людей, які живуть у злиднях, – особливо у країнах, де немає інфраструктури поводження з відходами. За допомогою «Хенкель» Plastic Bank відкрив три додаткові відділення збирання пластику на Гаїті, що є однією з найбідніших країн світу. Місцеві мешканці можуть здавати зібрані пластикові відходи й обмінювати їх на гроші, товари або послуги. Цей матеріал, що отримав назву «соціальний пластик», потім інтегрують назад у ланцюжок створення вартості з пластику. Тепер «Хенкель» іде далі та використовує соціальний пластик для виробництва упаковки різних продуктів.
У 2019 році понад 1300 працівників компанії «Хенкель» об’єдналися для участі у всесвітній ініціативі очищення берегів річок, сусідніх кварталів і навіть деяких робочих місць.
Переважна частина пластику потрапляє в океан із регіонів, де немає належної культури поводження з відходами й інфраструктури для їхньої переробки. Насправді близько 80% всього пластику в океані бере свій початок на суші, а 10 основних річкових систем є основним шляхом, яким неутилізовані відходи потрапляють в океан.
Філіппе Бланк (Philippe Blank) – керівник розробки упаковки, у бізнес-підрозділі «Косметичні засоби»
Зібрані відходи не забруднюватимуть океани. Типовими шляхами збирання є вивезення відходів комунальними службами, збирання у крамниці або діяльність зі збирання відходів. Споживачам потрібно сортувати відходи у різні контейнери, встановлювати системи компостування у садах або раз на рік їздити до центру переробки. На жаль, це відбувається не завжди. Правильна утилізація багатьох видів відходів є не зовсім простою справою. В інших випадках несвідомість споживачів призводить до потрапляння відходів у смітник, який для них не призначений. А нові, нібито придатні для компостування пакувальні матеріали, викликають у людей невпевненість. Ми намагаємося допомогти нашим споживачам і підготували кілька порад щодо переробки, які можуть бути неочевидними для всіх.
Якщо відходи не збирають і не переробляють, залишається варіант звалища. Майданчик звалища – це місце для утилізації відходів шляхом захоронення. Компанія «Хенкель» прагне, щоб до 2020 року майданчики, де виробляють споживчі товари, взагалі не відправляли відходи на звалище.
Якщо відходи вже неможливо переробити, залишається рекуперація енергії. У цьому разі відходи спалюють на сміттєспалювальному заводі та використовують для виробництва енергії – у вигляді тепла та/або електроенергії.
Комплексні й ефективні рішення для промислових споживачів: стартап Saperatec розробив інноваційну запатентовану технологію, яка, зокрема, дозволяє відокремлювати та переробляти гнучку упаковку, що містить алюмінієву фольгу
30%
частка переробленого пластику в наших споживчих товарах до 2025 року
Щоб забезпечити перехід до кругової економіки, ми хочемо переконатися, що нашу упаковку можна буде переробити після споживання продукту. Систематично застосовуючи принципи проєктування упаковки з урахуванням можливості її переробки, ми прагнемо подолати перешкоди, характерні для переробки кожної категорії упаковки, зокрема гнучкої, рукавної або чорної. Водночас важливо мати відповідні системи для переробки пакувальних матеріалів.
Механічна переробка відходів пластмас є найпоширенішою формою переробки. Переробка відбувається шляхом плавлення відходів пластику, фільтрування та дегазації в екструдері. Відходи пластику подрібнюють, очищають і сортують. Коли види пластику сумісні, а потоки вторинної сировини дуже чисті, можна переробляти відходи по замкненому циклу – як, наприклад, для ПЕТ-пляшок, які можна виготовляти зі стовідсотково переробленого пластику. Більш поширеною є утилізація з відкритим циклом, яка допускає певну несумісність і забруднення відходів.
Все ще існують деякі проблеми з переробкою різних пакувальних матеріалів, наприклад гнучкої упаковки. Лише в Європі щорічно утворюється багато тисяч тонн відходів гнучкої тари для харчової промисловості, вивезення яких потребує великих витрат. Нам потрібні інноваційні й економічно ефективні технології переробки таких відходів, що дозволяють повернути матеріали у сировинний цикл. «Хенкель» прагне пропонувати своїм промисловим споживачам комплексні й ефективні рішення з переробки гнучкої упаковки, особливо в харчовій промисловості. Тому ми інвестуємо в інноваційні стартап-компанії, такі як Saperatec. Компанія розробила інноваційну запатентовану технологію, яка, серед іншого, дозволяє відокремлювати та переробляти гнучку упаковку, що містить алюмінієву фольгу.
Наш підхід забезпечує довше утримання цінних ресурсів у ланцюжку створення вартості й утворення меншої кількості відходів. Об’єднавши зусилля вздовж ланцюжка створення вартості, ми станемо на крок ближчими до того, щоб забезпечити бажаний кругообіг гнучкої упаковки для більш сталого майбутнього.
Марцін Лапай (Marcin Lapaj), глобальний менеджер з розвитку кругової економіки бізнес-підрозділу «Клейові технології»
Хімічна переробка – загальний термін, який використовують для опису інноваційних технологій, коли пластикові відходи після споживання продукції перетворюють на цінні хімічні речовини, що використовують як сировину для хімічної промисловості.
Компанія «Хенкель» вперше випустила пляшки з хімічно переробленого пластику, співпрацюючи з виробником упаковки Alpla. Змішані пластикові відходи, які раніше було неможливо переробити, відтепер підлягають хімічній переробці та повторному використанню. Пілотний проєкт із пляшками Perwoll є частиною проєкту ChemCycling, який реалізовують під керівництвом BASF.
Механічна переробка залишається для нас пріоритетною. Проте ми бачимо величезний потенціал хімічної переробки як доповнення до звичайної, оскільки механічна переробка має обмеження, які не дозволяють переробити всі пластикові відходи на високоякісний матеріал.
Д-р Торстен Леопольд (Thorsten Leopold), директор з питань міжнародного розвитку упаковки засобів догляду за оселею
Завершальним етапом циклу є підготовка до виробництва та виготовлення упаковки. Виробники та переробники пластмас виготовляють упаковку з основних пластикових матеріалів. Замість первинного матеріалу дедалі частіше використовують перероблений пластик. Компанія «Хенкель» інтенсивно співпрацює з партнерами у галузі пластикової упаковки. Разом із нашим постачальником – компанією Ampacet, яка є світовим постачальником маткової суміші, «Хенкель» розробляє інноваційне рішення, що передбачає використання чорної пластикової упаковки, повністю придатної для вторинної переробки.
У співпраці з Ampacet «Хенкель» розробляє інноваційне рішення чорної пластикової упаковки, яка повністю придатна для переробки.