Викиди CO2 від сировинних матеріалів
Внесок наших постачальників
Сировина, яку ми купуємо, має вирішальний вплив на вуглецевий слід вздовж ланцюжка створення вартості. Таким чином, зобов’язання стати позитивною щодо клімату компанією ми розділяємо зі своїми партнерами та постачальниками. Ми очікуємо, що вони також зроблять свій внесок у зменшення викидів CO2 по всьому ланцюжку створення вартості. Ми ставимо амбітну мету – до 2030 року зменшити вуглецевий слід від сировини й упаковки, які використовуємо, на 30 відсотків на тонну продукції порівняно з базовим 2017 роком.
Використання сировини з нульовим рівнем викидів CO2
Для подальшого зменшення викидів ми проаналізували свій портфель, щоб зрозуміти, де вуглецевмісну сировину можна замінити альтернативами з низьким вмістом вуглецю.
Пальмова (ядерна) олія є ключовою сировиною для продукції «Хенкель». Проте вирощування олійної пальми може призвести до вирубки первинних або вторинних дощових лісів, які мають значну екологічну цінність, оскільки поглинають великі обсяги діоксиду вуглецю, а також до знищення торф’яних земель. Наприклад, осушення таких територій спричиняє значні викиди вуглекислого газу. Тому наша мета до 2025 року – всю пальмову та пальмовоядрову олію, яку ми використовуємо в нашій продукції, купувати у постачальників, що забезпечують її стале вирощування згідно з моделлю балансу маси Круглого столу з питань сталої пальмової олії (Roundtable on Sustainable Palm Oil, RSPO). У такий спосіб ми прагнемо запобігти діяльності, яка призводить до збільшення викидів вуглекислого газу під час виробництва пальмової (пальмовоядрової) олії. Сертифікована RSPO пальмова олія приблизно на 35 відсотків зменшує вплив парникових газів порівняно з несертифікованою.
Використання CO2 як ресурсу: технологія «power-to-X»
Щоб максимізувати зусилля, спрямовані на зменшення викидів вуглекислого газу вздовж ланцюжка створення вартості, компанія «Хенкель» зосереджує увагу на технологіях, які все ще перебувають на стадії розробки, проте мають величезний потенціал використання тимчасових або місцевих енергетичних піків. Однією із таких технологій є «power-to-X», яка дозволяє використовувати CO2 для досягнення позитивних результатів і, як очікується, протягом наступних 15 років буде готова до широкомасштабного технічного застосування. Технологію розробляють у межах державного дослідного проєкту, який підтримують кілька компаній. «Хенкель» також планує підтримати його.
Ця технологія передбачає використання енергії, отриманої з відновлювальних джерел, та наступну реакцію CO2 з іншими хімічними елементами з метою перетворення енергії.
В технології «power-to-X» енергію використовують для електролізу води та зберігають у вигляді водню. “X” означає різні цінні сировинні матеріали, на які можна перетворити водень в поєднанні з діоксидом вуглецю – газове паливо, синтетичне паливо або хімічну сировину, наприклад поверхнево-активні речовини або пластмаси. Якщо така сировина вироблена з CO2, що утворюється в результаті промислової діяльності, вона є кліматично нейтральною. Якщо як ресурс використовують CO2 з атмосфери, то така сировина буде позитивною щодо клімату.
Ця технологія відкриває нові можливості. По-перше, ми можемо використовувати у виробництві (охолоджувальні розпилювальні вежі, електростанції) газоподібне паливо, отримане за технологією «power-to-X». По-друге, ми можемо замінити сировину з високим вмістом вуглецю отриманими за цією технологією сировинними матеріалами.
Широке застосування технології «power-to-X» може сприяти значному скороченню викидів CO2 в атмосферу та зменшити вуглецевий слід нашого ланцюжка створення вартості в майбутньому. У довгостроковій перспективі ця технологія могла б навіть вилучати з атмосфери більше CO2, ніж викидається в неї, що матиме загальний позитивний вплив на клімат планети.
Однією з технологій, яку ми впроваджуємо в наші бізнес-операції в межах просування до екологічно сталої мобільності, є використання звичайних двигунів внутрішнього згоряння, що працюють на стисненому природному газі (СПГ), який в основному складається з метану. При згорянні СПГ виробляється найменша кількість CO2 порівняно з іншими типами палива. У 2019 році наш бізнес-підрозділ «Засоби для прання та догляду за оселею» реалізував пілотний проєкт, в якому задіяв вантажівку, що працює на СПГ, для перевезень в обидва кінці між Сербією та Австрією. На цьому маршруті вантажівка на СПГ виділяє на 15% менше викидів CO2 порівняно з вантажівкою на дизельному паливі. Після успішного завершення пілотного проєкту ще дві вантажівки переведені на СПГ у 2020 році.